-
AGAMBEN, Giorgio. (2009). What is an apparatus? In Týž. What is an apparatus?: and other essays, p. 1 - 24. Standford: Standford university press.
-
AUMONT, Jacques. (2010). Podíl dispozitivu (Dispozitiv jako sociální a psychologická mašinérie). In Týž. Obraz, sp. 180-187.. Praha: NAMU.
-
AUSTIN, John Langshaw. (2000). Jak udělat něco slovy. Kapitola ?Performativy a konstantivy?, s. 19-28.. Praha: Filosofia.
-
BALME, Christopher. (2018). Úvod do divadelnej vedy. Kapitola ?Divadelná a mediálná veda?, s. 235?247.. Bratislava: Divadelný ústav.
-
BOGATYREV, Petr. (1938). Znaky divadelní. Slovo a slovesnost, ročník 4 (1938), číslo 3, s. 138-149.
-
BOLTER, David Jay - GRUSIN, Richard. (2010). Imediace, hypermediace, remediace. In DVOŘÁK, Tomáš. Kapitoly z dějin a teorie médií, s. 69 - 93. raha: Akademie výtvarných umění v Praze.
-
CARLSON, Marvin. (2018). Performance. A Critical Introduction. New York: Routledge, 2018. Chap. "Austin and speech act theory"..
-
DERRIDA, Jacques. (1993). Divadlo krutosti a hranice reprezentace. In PETŘÍČEK, Miroslav (ed.). Myšlení o divadle. 2. díl, s. 120 - 131. Praha: Herrmann & synové, 1993.
-
DERRIDA, Jacques. (1993). Signatura, událost, kontext. In Týž. Texty k dekonstrukci, s. 277 - 305.. Bratislava Kalligram.
-
DVOŘÁK, Tomáš. (2009). Sběrné surovniny: texty, obrazy a zvuky nedávné vminulost. Praha: Filosofia.
-
EJZENŠTEJN, Sergej. (1998). Montáž atrakcí. In Týž. Umenie mizanscény I, s. 123-129. Bratislava: Divadelný ústav.
-
FISCHER-LICHTE, Erika. (2011). Estetika performativity. Kapitoly ?Tělesnost? a ?Emerze významu?, s. 109?155 a 199?232.. Mníšek pod Brdy: Na konári.
-
FORTIER, Mark. (2004). Theatre/Theory: an Introduction. Chapter 1.3: Post-structuralism and deconstruction, p. 58?81.. London: Routledge.
-
HALL, Stuart. (2010). Kódování/dekódování. In DVOŘÁK, Tomáš. Kapitoly z dějin a teorie médií, s. 105 - 115.. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze.
-
HEIDEGGER, Martin. (2004). Otázka techniky. In Týž. Věda, technika a zamyšlení, s. 7 - 35.. Praha: Oikoymenh.
-
HONZL, Jindřich. (1943). Hierarchie divadelních prostředků. Slovo a slovesnost, ročník 9 (1943), číslo 4, s. 187-193.
-
HONZL, Jindřich. (1940). Pohyb divadelního znaku. Slovo a slovesnost 6: 4, s. 177-188.
-
HOSOKAWA, Shuhei. (2012). The Walkman Effect. In STERNE, Jonathan (ed.). The Sound Studies reader, p. 104 - 116. London and New York: Routledge.
-
JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. (2003). Média s společnosti: Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Kapitola Média a jejich postavení ve společnosti, s. 15 - 52.. Praha: Portál.
-
KATTENBELT, Chiel. Intermediality in Theatre and Performance: Definitions, Perceptions and Medial Relationships. Culture, Language and Representation. Cultural Studies Journal of Universitat Jaume I Vol 7, 2008, p. 19?29..
-
KITTLER, Friedrich. (2017). Gramofon, film, typewriter. Praha: Karolinum.
-
KOUBOVÁ, Alice. (2020). Filosofické aspekty Estetiky performativity. Theatralia 2020: 2.
-
KOUBOVÁ, Alice. (2019). Myslet z druhého místa: k otázce performativní filozofie. Kapitola ?Performanční umění a estetika performativity?, s. 93-116.. Praha: AMU.
-
KRTILOVÁ, KateřIna - SVATOŇOVÁ, Kateřina (eds.). (2016). Medienwissenschaft: východiska a aktuální pozice německé filosofie a teorie médií. Praha: Academia.
-
LYOTARD, Jean-Francois. (2002). Zub, dlaň. In Týž. Návrat a jiné eseje. Praha: Herrmann a synové, s. 129-140..
-
MAGIDOVÁ, Markéta. (2018). Novost (médií) v umění. In DVOŘÁK, Tomáš a kol. Epistemologie (nových) médií, s. 15 - 72.. Praha: NAMU.
-
MANOVICH, Lev. (2018). Jazyk nových médií. Praha: Karolinum.
-
MCLUHAN, Marshall. (2011). Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Mladá fronta.
-
MCLUHAN, Marshall. (2008). Marshall McLuhan versus Playboy. In Týž. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Brno: Jota.
-
MERENUS, Aleš. (2010). Divadlo a performance aneb Od divadelní sémiotiky k performančním studiím. In SLÁDEK, Ondřej (ed.). Performance/performativita, 149?170.. Praha: Ústav české literatury AV ČR.
-
MUKAŘOVSKÝ, Jan. (2007). K dnešnímu stavu teorie divadla. In Týž. Studie I, s. 391 - 406.. Brno: Host.
-
MUKAŘOVSKÝ, Jan. (2007). Pokus o strukturní rozbor hereckého zjevu (Chaplin ve Světlech velkoměsta). In Týž. Studie I, s. 46š - 472.. Brno: Host.
-
OSOLSOBĚ, Ivo. (2007). Cours de théâtri(sti)que générale čili Kurs obecné teatri(sti)ky, s. 202?218 In Týž. Principia parodica : totiž Posbírané papíry převážně o divadle, s.. Praha : Akademie múzických umění.
-
OSOLSOBĚ, Ivo. (1970). Dramatické dílo jako komunikace komunikací o komunikaci: variace na téma Zichovy definice dramatického díla. In Otázky divadla a filmu. I. Závodský, Artur (editor), s. 11 - 46.. Brno: Universita J.E. Purkyně.
-
PAVIS, Patrice. (2010). Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení ? divadelní věda či performance studies? Divadelní revue 21(1), 2010, s. 7?27..
-
SCHNEIDER, Rebecca. (2001). Performance Remains. Performance Research, Vol 6: 2 (2001), p. 100 - 108.
-
SLÁDEK, Ondřej. (2018). Slovník literárněvědného strukturalismu A-Ž. Brno: Host.
-
SVATOŇOVÁ, Kateřina - KRTILOVÁ, Kateřina (eds.). (2017). Mizení: Fenomény, mediální praktiky a techniky na prahu zjevného. Praha: Karolinum.
-
THOMSON, John B. (2004). Média a modernita: Sociální teorie médií. Kapitola Komunikace a společenský kontext, s. 15 - 41. Praha: Karolinum.
-
VELTRUSKÝ, Jiří a VELTRUSKY, Jarmila F. (2012). An approach to the semiotics of theatre: with an afterword by Tomáš Hoskovec, and with a complete scholarly bibliography of the author.. Brno: Department of Theatre Studies, Faculty of Arts, Masaryk University.
-
VELTRUSKÝ, Jiří. (2019). Příspěvky k teorii divadla. Praha: Institut umění - Divadelní ústav.
-
VELTRUSKÝ, Jiří. Strukturalismus a divadelní věda. Theatralia, ročník 19 (2016), číslo 1, s. 231?237.
|