The aim of the course is to teach practical skills and theoretical knowledge of an aerobics instructor, didactics ? design of a choreography, design of an aerobics lesson and aerobic programmes. The students can apply for an ?Aerobics Instructor? licence.
Upon completion of the course the student is able to use the acquired practical skills and theoretical knowledge in the role of an aerobics instructor, practically connect music with movement, independently design choreographies, plan an appropriate structure of an aerobics lesson and aerobic programmes. The students can apply for an ?Aerobics Instructor? licence.
|
Student performance, Didactic Test, Seminar Work
Active participation in seminars and training sessions (80%). Completion of continuous practical assignments. Final theoretical and practical exam to achieve the ?Aerobics Instructor? licence. Basics of physiology, anatomy, sports training, elementary gymnastics, rhythmic gymnastics, artistic gymnastics, special-purpose gymnastics.
|
-
Adamus, M., & Tomajko, D. (1994). Vyučovací postup při nácviku basketbalu [DVD]. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Adamus, M. (1997). Aplikace problémového vyučování při nácviku basketbalu ve školní tělesné výchově. Olomouc: UP.
-
Bolton. Výukové vzorce.
-
Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
-
Černý, T. et al. (2007). Miniházená ve škole. Praha: ČSH.
-
Dobrý, L., & Semiginovský, B. (1988). Sportovní hry: výkon a trénink. Praha: Olympia.
-
Dobrý, L. (1992). ..aby se tělesná výchova nepřežila III. Těl. Vých. Mlád., 57(6), 1-6.
-
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha.
-
Haník, Z., & Lehnert, M. (2004). Volejbal. [Praha]: Český volejbalový svaz.
-
Kaplan, O. (1999). Volejbal. Praha: Grada.
-
Kováčová. Aerobik.
-
Psotta, R., & Velenský, M. (2009). Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum.
-
Skopová Beránková. Průvodce aerobiku.
-
Táborský, F. (2000). Házená ve škole. Praha: ČSH.
-
Tomajko, D., & Adamus, M. (1995). Využití problémového vyučování při nácviku basketbalu. In Sborník referátů z mezinárodní vědecké konference Hra v životě člověka (pp. 121-126). Plzeň: Západočeská Univerzita.
-
Tomajko, D. (1993). Aplikace didaktických stylů v basketbalu. Těl. Vých. Mlád. 59(4), 39-41.
-
Tomajko, D. (1997). Dynamický přístup k výuce sportovních her. In Sborní referátů z mezinárodního vědeckého semináře Didaktický proces v současném pojetí tělesné výchovy (pp. 67-70).. Olomouc: UP, FTK.
-
Tomajko, D. (1994). Epizody vyučovací jednotky s různými didaktickými styly. Těl. Vých. Sport. Mád., 60(8), 26-31.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
-
Votík, J. (1995). Sportovní příprava mládeže v kopané. Plzeň: ITV.
-
Zapletalová, L., Přidal, V., & Tokár, J. (2001). Volejbal - učebné texty pre školenia trenérov 1. triedy. Bratislava: PEEM.
|