Lecturer(s)
|
-
Štarha Pavel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Multimedia in chemistry teaching, possibilities of using. Computer and internet in the education process. Chemical experiments supported by computer. Video-analysis. Hypermedia. Modelling and simulation using computer. CCD camera in chemistry teaching. Feedback of new technologies to learning methods. Creation of original teaching materials with multimedia.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture
- Preparation for the Exam
- 40 hours per semester
- Semestral Work
- 40 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Possibilities of ICT technologies (PC, data-projector, interactive table etc.) in chemistry teaching.
Describe possibilities of ICT technologies (PC, data-projector, interactive table etc.) in chemistry teaching.
|
Prerequisites
|
Master degree in Teaching of Chemistry.
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam
Semester work on a given topic. Oral exam.
|
Recommended literature
|
-
B. Brestenská, T. Nagy. (2000). Integrácia IKT do práce učiteľa chémie a do vyučovania chémie na ZŠ a SŠ. Prima Print s.r.o., Bratislava.
-
B. Brestenská, T. Nagy. (1999). Modely využitia nových informačných a komunikačných technológií vo výučovaní chémie. MC Bratislava.
-
J. Šilhánek. (2002). Chemická informatika. VŠCHT, Praha.
-
M. Bachrach (ed.). (1996). The Internet: A Guide for Chemists. American Chemical Society.
-
P. Cyrus, A. Slabý, M. Bílek. (1997). Informační technologie v přípravě učitelů technických předmětů. Gaudeamus, Hradec Králové.
-
P. Klán, J. Mindl, A. Štědrý, E. Rubešová. (1999). Chemická informatika. Úvod do používání Internetu.. AV ČR, Praha.
-
R. Baranovič, A. Hrušecká, R. Hrušecký, J. Trnková, M. Varga. (2002). Internet pre učiteľa. UIPŠ, Bratislava.
|