-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kaplánková Barbora, Mgr.
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Projection (static, dynamic), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Homework for Teaching
- 25 hours per semester
- Attendace
- 22 hours per semester
- Preparation for the Course Credit
- 28 hours per semester
|
-
Altman, R. (1999). Film/genre. London: British Film Institute.
-
Bilík, P., & Ptáček, L. (2000). Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico.
-
Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
-
Bordwell, D., Thompson, K., Dominková, P., Hanzlík, J., & Kofroň, V. (2011). Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
-
Butler, J. G. (2012). Television: critical methods and applications. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Butler, J. G. (2010). Television style. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Casetti, F., & Giordanová, H. (2008). Filmové teorie 1945-1990. V Praze: Akademie múzických umění.
-
CREEBER, Glen. (2013). Small Screen Aesthetics. London.
-
GRANT, Barry Keith. (2012). Film Genre Reader IV.. Austin: University of Texas Press.
-
HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.
-
Monaco, J., Lindroth, D., & Liška, T. (2004). Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros.
|